Julen är säsongen att vara glad. En tid full av lycka och glädje. Det är dags att nå ut till dina nära och kära och umgås med familjen. En tid för frid och kontemplation. Men alla dessa saker går ofta vilse i helgens liv och rörelse, när vi blir frustrerade på jakt efter de perfekta presenterna eller får ont om tid att förbereda hemmet för fest.
Denna kampanj körs inom ramen för NonHazCity-projektet och i samarbete med:
@bef.deutschland -@pagalvok.lt - @www.bef.ee - @beflatvia - @Nеrush - @ecopartnerstvo - @Giftfrittstockholm - @giftfrittvasteras - @PKEGdansk - @EkoAgora - @nonhazcity - @miastonadetoksie - @alhemtos - @ecoLine Foundation - @KaliningradskoeDvizenieGreenPlanet
Vårt mål var att förändra allt detta genom att vägleda människor genom de svåra besluten och hjälpa dem att göra hälsosamma val även under julen. Måndagen den 26 november 2018 startade vi kampanjen för sociala medier #ThinkBeforeYouBuy om skadliga ämnen i produkter i juletid. Under 23 dagar informerade vi människor om detta ämne och vi gav dem några tips om vad de kunde göra bättre när de julhandlar och förbereder sig inför semestern!
Hashtags för kampanjen: #NonHazCity #ThinkBeforeYouBuy